„Csak akkor lehetsz hosszú távon sikeres, ha tudod, miért vagy sikeres”

Rupert Lay (német filozófus, üzleti tanácsadó)

A vállalat folyamatos fejlődése létkérdés

Gyorsan változó világunkban a technológiai fejlődés, a szabályzói környezet gyors változása és nem utolsó sorban a fiatal generáció tudásvágya és hatalmas tempója arra készteti a cégtulajdonosokat, cégvezetőket, hogy magasabb fokozatra kapcsoljanak. A folyamatos felkészülés ma már nem előny, hanem elvárás. Ennek a kihívásnak csak akkor lehet megfelelni, ha minden cégtulajdonos mellett van legalább egy tanácsadó.

Az üzleti sikerek eléréséhez jól megfogalmazott üzleti célok szükségesek, melyek megvalósításához elengedhetetlen a megfelelően kialakított stratégia, és az ezzel szinergiában működő üzleti folyamatok rendszere.

A jól kidolgozott üzleti folyamatok támogatják a stratégia megvalósítását, de ehhez arra is szükség van, hogy megfelelő felkészültségű emberekkel, hatékony kommunikációval és jó döntésekkel a szervezet (vállalat) képes legyen létrehozni azokat az értékeket, amelyekkel biztosítható az elvárt nyereség,  tartós versenyelőny, vagy hatékonyság.


Kapcsolódó tevékenységek

Diagnózis, átvilágításSzinergia analízisRendszertérképStakeholder elemzésVersenytárs- és Piacelemzés
Diagnózis, átvilágításSzinergia analízisRendszertérképStakeholder elemzésVersenytárs- és Piacelemzés

Mi a korszerű és felkészült tanácsadó ismérve?

A korszerű tanácsadónak van szakmai múltja, és átfogó ismerte arról a területről, ahol éppen szolgáltatását nyújtja. Ma már a tanácsadás tanulható és saját helyet kapott a szakmák sorban, amely az „üzleti elemző” nevet kapta. Az üzleti elemző legfőbb ismérve az, hogy tényadatokra épít, és komoly tudása, sok éves tapasztalata alapján tesz javaslatokat megrendelője számára, amit gazdasági számításokkal támaszt alá. Soha nem a levegőbe beszél, mindig hiteles.

Milyen eszköztára van az üzleti elemzőnek?

Az „üzleti elemzés”, egy két szóból álló kifejezés, ahol az egyes szavaknak külön-külön is jelentése van, de együtt sokkal nagyobb jelentéssel bírnak. Ebben az esetben különösen igaz az a mondás, hogy: egy meg egy több, mint kettő!

Üzlet

Gazdasági és klasszikus értelemben a vállalkozás árbevétel és profit termelő tevékenysége

+ Elemzés =

A vállalkozás adatvagyonának, piaci ismereteinek, a dolgozói szakismereteknek, termékeknek/szolgáltatásoknak a feltérképezése, strukturálása, értelmezése, információvá alakítása

Üzleti Elemzés

A vállalkozás számaira építve megtalálni és azonosítani a fejlődési pontokat, számszerűsíteni a változás üzleti értékét